آرش محافظ
عجملَر 1
Ajamlar
Arash Mohafez
گزیدهای از آثارآهنگسازان ایرانی دربار عثمانی
گردآوری و پژوهش: آرش محافظ
این آلبوم گزیدهای است از برجسته ترین آثار سازی. این کارگان عموماً با فرم پیشرو در مقامها و روی ریتمهای گوناگون قدیم که برای اولینبار درایران امروز نواخته شده است. سیاست این طرح در نحوهی اجرای این آوانویسیهای قدیمی،از یک سو به منظور قابل استفاده شدن برای شنوندهی ایرانی امروز واز سوی دیگر برای قابل جذب شدن در سبکها و کارگان فعلی موسیقی هنری ایران،بیش ازآن که برای جنبهی بازسازی دقیق این موسیقی به آن شکلی که در زمان خود نواخته میشده و طبیعتاً بر ما معلوم نیست اهمیت قائل شده باشد ، با تکیه به مستندات موسیقی شناختی و تاریخی محکم ، در جهت تلاش برای ترجمهی هنری آنها از هر لحاظ به زبان زیباشناسی موسیقی کلاسیک ایرانی استوار شده است.
پیشرو دور کبیر«ترانهی دلکش» در مقام عشّاق(آهنگ ساز ناشناس) Pishrow-e Dowr-e Kabir |
پیشرو ثقیل در مقام بوسلیک(عجمی) Pishrow-e Saqil in Maqam Busalik |
پیشرو ثقیل کبیر در مقام صبا(عجمی) Pishrow-e-Saqil-e-Kabir-in-maqam-Saba |
پیشرو دویک«شکوفه زار» در مقام حسینی(حسن جان) Pishrow-e Doyek _Shokufeh-zar |
پیشرو ثقیل در مقام نیشابور(هندویان یا صولاق زاده) Pishrow-e-Saqil-in-maqam-Neyshabur |
پیشرو ثقیل در مقام جسینی(شاه قلی) Pishrow-e Saqil in maqam Hoseyni |
پیشرو دور کبیر«ناز و نیاز» در مقام صبا (عجمی) Pishrow-e-Dowr-e-Kabir-_Naz-o-Niyaz |
پیشرو برافشان«روان بخش» در مقام نکریز(آهنگ ساز ناشناس) Pishrow-e Barafshan _Ravanbakhsh |
نقش مخمّس در مقام عشّاق (آهنگ ساز ناشناس) Naqsh-e Mokhammas in maqam Oshaq |
ارسال شده به تاریخ 30 آذر 1392