مادلین پرو خواننده ای از خیابان های پاریس SAAZBUZZ

مادلین پرو خواننده ای از خیابان های پاریس

مادلین پرو Madeleine Peyroux یکی از خوانندگان برجسته‌ی جَز، سال ۱۹۷۴ میلادی در ایالت جورجیای آمریکا متولد شد. زمانی که او فقط شش سالش بود خانواده اش برای زندگی به نیویورک رفت. زمانی که سیزده سال داشت پدر و مادرش از هم جدا شدند و مادلین با مادرش برای زندگی به پاریس رفت. او به یاد می آورد در زمان کودکیش پدرش به آهنگ های فولک گوش می داد و مادلین از مادرش نواختن  یوکللی ( سازی شبیه به گیتار ) را یاد گرفت.

او هنگامی که پانزده سالش بود خواندن را آغاز کرد و در پاریس با موزیسین های خیابانی برنامه اجرا می کرد. در شانزده سالگی به گروه The Lost Wandering Blues and Jazz Band که یک گروه خیابانی بود، ملحق شد و در تور اروپای گروه همراهی شون کرد.

مادلین اولین آلبومش Dreamland را در سال ۱۹۹۶ ضبط و منتشر کرد. آلبوم تشکیل شده است از آهنگ هایی ساخته‌ی  خود مادلین  و همچنین اجرای مجدد آهنگ هایی از دهه‌ی ۲۰ و ۳۰ بزرگان موسیقی جَز و بلوز همچون بیلی هالیدی

( Billie Holiday )، بسی اسمیت  ( Bessie Smith ) و  فتس والر ( Fats Waller ).

مادلین پرو مجموعا هشت آلبوم دارد که آخرین آلبومش Secular Hymns در سپتامبر ۲۰۱۶ پس از بیست سال از انتشار اولین آلبومش، منتشر شد.

مادلین درباره‌ی آلبوم آخرش می گوید: “ موسیقی زندگیِ معنوی و روحانی ما است. در نتیجه فکر می کنم این سروده ها بسیار شخصی، منحصربفرد و درونگرا هستند.”

در حال حاضر در تریوی مادلین پرو، Jon Herington نوازنده‌ی گیتار/خواننده و Barak Mori نوازنده‌ی گیتار باس/خواننده فعالیت دارند.

در سال ۲۰۱۳ نویسنده‌ی نیویورک تایمز مادلین را با بیلی هالیدی مقایسه کرده است.

ارسال شده به تاریخ 17 آذر 1395
پیشنهاد سازباز SAAZBUZZ SUGGESTS