آلبوم های موسیقی MUSIC ALBUMS

غلامحسین بنان

ترانه های بنان (رقص مستانه)

Raqs-e Mastane

تاریخ انتشار 1391
ناشر :

آهنگ‌ساز: نصرالله زرین‌پنجه

صدای بنان گرم و لطیف و خوش آهنگ است. کوتاه می خواند اما با ملاحت و پخته. تأثیر آواز بنان در موسیقی ایرانی چنان است که برخی آواز ایرانی را به قبل و بعد از بنان تقسیم کرده اند. بنان دریافته بود که هنرش به قشر فرودستِ جامعه رسوخ نکرده است لذا در سال 1337 تصمیم به بازنگری در مواضع هنری خود گرفت. در این راه او بیشتر از ساخته های نواسازِخوش قریحه ی نصرالله زرین پنجه بهره جُست. زرین پنجه با نوشتن هارمونی های ساده، با حداقل ترکیب سازها، ارکسترهای خوش صدایی را هدایت می کرد. زیبایی نغمه پردازیِ او در مقدمه ها و جواب فواصل ابیات موجب ماندنی شدن آثارش در ذهن و ضمیر شنوندگان گردید.

این اثر در آواز دشتی، آواز بیات اصفهان، دستگاه سه گاه و دستگاه ماهور اجرا شده است. تصنیف ها عبارتند از: «پرتو محبت»، «گذشته‌ی من»، «نسیم آشنایی»، «از یاد رفته» و «رقص مستانه». در بخش آوازی یوسف کاموسی (عود)، ابراهیم سرخوش (تار)، نصرالله زرین پنجه (تار)، سیروس حدادی (فلوت) و محمود تاجبخش (ویلن) بنان را همراهی میکنند.

تصنیف پرتو محبت (آواز دشتی)
Tasnif-e Parto-e Mohabbat
ساز و آواز 1
Saz o Avaz 1
ضربی اوج
Zarbi-Ye Owj
ساز و آواز 2
Saz o Avaz 2
تصنیف پرتو محبت
Tasnif-e Parto-e Mohabbat
مقدمه‌ی تصنیف گذشته‌ی من (آواز بیات اصفهان)
Introduction of Tasnif-e Gozashte-ye Man
ساز و آواز 3
Saz o Avaz 3
تصنیف گذشته‌ی من (آواز بیات اصفهان)
Tasnif-e Gozashte-ye Man
مقدمه‌ی تصنیف نسیم آشنایی (دستگاه سه گاه)
Introduction of Tasnif-e Nasim-e Ashnayi
ساز و آواز 4
Saz o Avaz 4
تصنیف نسیم آشنایی (دستگاه سه گاه)
Tasnif-e Nasim-e Ashnayi
تصنیف از یاد رفته (دستگاه ماهور)
Tasnif-e Az Yad Rafteh
ساز و آواز 5
Saz o Avaz 5
تصنیف از یاد رفته
Tasnif-e Az Yad Rafteh
تصنیف رقص مستانه (آواز بیات اصفهان)
Tasnif-e Raqs-e Mastane
ساز و آواز 6
Saz o Avaz 6
تصنیف رقص مستانه
Tasnif-e Raqs-e Mastane
ارسال شده به تاریخ 10 بهمن 1392
پیشنهاد سازباز SAAZBUZZ SUGGESTS