The Dead Brothers SAAZBUZZ

The Dead Brothers

امیرعلی محبی نژاد

اگر ترکیب سازهایی مانند ماندولین، ویولن، ترومپت، بانجو، کنترباس، ارگان ، چلو و آکاردئون شما را به ذوق می‌آورد، احتمالا از موسیقی گروه Dead Brothers لذت خواهید برد.این گروه سوئیسی و ساکن شهر ژنو، که در حال حاضر متشکل از شش موسیقی‌دان بسیار بااستعداد است، توانسته با درآمیختن اشعار زیبا و ملودی‌های دلنشین با هیجانات متناقض و تجربیات تلخ و شیرین ، آثاری ارائه دهد که هم دلنشین است هم ترسناک، هم شاعرانه است هم زمخت و همان‌قدر عاشقانه است که تاریک.

موسیقی آن‌ها از سبک خاصی پیروی نمی‌کند. در اصل ترکیبی از شماری شاخه‌ها و زیرشاخه‌های شناخته‌شده موسیقی است. از میان بسیار می‌توان به (بالکان فولک) Balkan Folk، (راک اند رول) Rock’ n’ Roll، (والتز) Waltz، (جاز) Jazz، (شانسون) Chanson، (بلوز) Blues و (کانتری) Country اشاره کرد. آنچه خود توصیف می‌کنند «Death Swamp Blues» است.
Swamp Blues (سوامپ بلوز) زیرشاخه‌ای ازBlues و گونه‌ای از (لوئیزیانا بلوز) Louisiana Blues است که در دهه 50 میلادی شکل گرفت و در دهه 60 به اوج شهرت خود رسید. پیشوندDeath نیز به گمانم از علاقه وافر اعضای گروه به ویژه Alain Croubalian (آلین کروبالیان) بنیانگذار گروه، به موضوع مرگ ناشی می‌شود، کما اینکه این علاقه را در نام گروه نیز می‌توان دید. تا آنجا که حتی هنگام معرفی خود نیز لغتDead (مرده) را مابین نام و نام خانوادگی خود قرار می‌دهند.
شکل‌گیری گروه باز می‌گردد به اواخر دهه 90 میلادی ولی ایده آن در اوایل این دهه در ذهن Alain Croubalian (آلین کروبالیان) شکل گرفت. اولین اجرای گروه در سال 1993در مرکز فرهنگی L’Usine در ژنو بود. چند سالی پس از آن را به سفر دور اروپا و اجرا با گروه‌های مختلف سپری کردند که از این میان می‌توان به Reverend Beat Man،
Bob Log III، T-Model Ford و Whitman Mc Gowan اشاره کرد. این روند ادامه یافت تا آنجا که در سال1999 به شکل تثبیت‌شده و منسجم در قالب یک گروه آغاز به فعالیت کردند. اعضای گروه نیز هیچگاه ثابت نبوده و پیوسته تغییر کرده‌اند، طوری که طی 14 سال اخیر، 20 نفر در آن عضویت داشته و از آن جدا شده‌اند.
اشعار آنان به سه زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی نوشته و خوانده می‌شوند. خواننده ثابتی هم وجود ندارد، تقریبا تمامی اعضای گروه در خواندن قطعات مشارکت می‌کنند.

اعضا
در حال حاضر اعضای گروه عبارتند از:
Alain Dead Croubalian : بانجو، گیتار و خواننده
Matthias Dead Lincke : ویلون، ماندولین و خواننده
Mago Dead Flueck : کنترباس و خواننده
Balts Dead Nill : پرکاشن و درامز
Resli Dead Burri : ارگان، پرکاشن و خواننده
Stefan Dead Baumann : چلو و خواننده
این گروه تاکنون پنج آلبوم استودیویی منتشر کرده که آخرین آن‌ها «5th Sin-Phonie» است که در سال 2010 به بازار آمد. دیگر آلبوم‌های گروه عبارتند از:
2000 – Dead Music for Dead People
2002 – Day of the Dead
2004 – Flammend Herz
2006 – Wunderkammer
لینک‌‌‌‌های نمونه‌هایی از موسیقی‌ این گروه

– Just a Hole

http://open.spotify.com/artist/4mQTeNHQBqoPMzBJ7CtXk1
– The Power a Secret Holds

http://open.spotify.com/track/0JwRbSlI386olOcyG8r8Q9
– Time Has Gone

http://open.spotify.com/track/3jC6cvjJYyF2wGnOEfM3X1

منابع:
– http://www.truemmerbooking.de/DeadBrothers
– http://de.wikipedia.org/wiki/Dead_Brothers

این مطلب برای سایت سازباز نوشته شده است و استفاده از آن با ذکر منبع آزاد می‌‌باشد.

ارسال شده به تاریخ 8 آبان 1392
پیشنهاد سازباز SAAZBUZZ SUGGESTS