آوای پالت در زیباترین موزه‌ی شهر SAAZBUZZ

آوای پالت در زیباترین موزه‌ی شهر

در اولین شب کنفرانس فیدیک اتفاق افتاد
ملیکا افشار

شب گذشته در اولین شب فرهنگی کنفرانس بین‌المللی سازمان فیدیک، گروه موسیقی پالت به اجرای خصوصی پرداخت. در خنکای غروب اردیبهشتی، در دل زیباترین موزه‌ی شهر، ضیافتی برپاست؛ ضیافتی موزیکال در حاشیه شب فرهنگی کنفرانس فیدیک؛ فدراسیون بین‌المللی مهندسین مشاور.

فدراسیون بین‌المللی مهندسین مشاور بیش از صد سال قدمت دارد و در حال حاضر 99 کشور در آن عضویت دارند. فیدیک به‌عنوان سخنگوی جهانی بخش خدمات فکری دانش پایه شناخته شده و همکاری‌های گسترده‌ای با سازمان ملل، بانک جهانی، بانک‌های توسعه منطقه‌ای، موسسه بین‌المللی استاندارد و دیگر ارگان‌های بین‌المللی دارد. می‌شود گفت این، عالی‌رتبه‌ترین گردهمایی مدیران صنعت ساخت در دنیاست که امسال میزبانی آن در بخش آسیا و اقیانوسیه به ایران رسیده است.
میلاد قریشی-از مسئولین برگزاری- در این‌باره می‌گوید: «عمده موضوع کنفرانس‌ها حول نت‌وُرکینگ و ارتباط بین شرکت‌هاست. برنامه‌ها در دو روز و سه شب برگزار می‌شوند؛ روزها مختص کنفرانس و پنل‌های تخصصی است و شب‌ها رویدادهای اجتماعی فرهنگی. از آنجا که گروه موسیقی پالت هم سبک سنتی دارد و هم تم مدرن را درون آهنگ‌هایش لحاظ کرده و با توجه به محبوبیتش، از این گروه موسیقی دعوت کردیم تا سورپرایز اولین شبمان باشد.»

پالتی‌ها هم کم مایه نگذاشتند و به‌عنوان حسن ختام برنامه، میهمانان داخلی و خارجی را حسابی به وجد آوردند. کنفرانس به پابان رسیده و موعد پذیرایی است؛ نوشیدنی و میوه و اسنک‌های بندانگشتی. اما انگار برنامه چیزی کم دارد؛ استیج خالی در قسمت شمال شرقی سالن به میهمانان چشمک می‌زند.
در محاصره بادگیرهای موزه هنرهای معاصر، در میان رقص نور و رنگ و شاخه‌های درختان ناگهان آوایی به گوش می‌رسد؛ «من درد تو را به صد درمان ندهم…» میهمانان کم‌کم به سمت استیج می‌آیند. جوان‌ترها در صف‌های جلویی و میانسال‌ها در ردیف‌های عقب مستقر شده‌اند. «یادگار دوست» اولین قطعه‌ی اجرایی است. میهمانان خارجی متناسب با آهنگ ضرب گرفته‌اند و داخلی‌ها جذب ترانه‌ها شده‌اند.
«والس شماره یک» و «مثلث» قطعات بعدی هستند. موبایل‌ها یکی‌یکی از جیب‌ها بیرون می‌آیند و میهمانان دوربین به‌دست مشغول فیلم‌برداری می‌شوند. حالا نوبت قطعات ناشنیده از آلبوم جدید است. روزبه اسفندارمز به زبان انگلیسی به میهمانان خیر مقدم می‌گوید و از انتشار آلبوم در روزهای آینده خبر می‌دهد. خبری که با تشویق میهمانان همراه می‌شود. «خانه به دوش»، «رِنگ شماره یک» و «سال تا سال» به ترتیب نواخته می‌شوند. دیگر کمتر کسی در انتهای محوطه باقی مانده. میهمانان یکی‌یکی جذب محوطه اطراف استیج شده و همان‌جا جا خوش کرده‌اند. با پایان یافتن قطعه «سال تا سال» وقت آهنگ‌های درخواستی ست، «هزارتا قصه» محبوب‌ترین است. قطعه‌ای که با همراهی مخاطبان اجرا می‌شود. «نرو بمان» پایان‌بخش برنامه‌ی موزیکال پالتی‌هاست.
شب به انتهای خود رسیده. میهمانان کم‌کم پراکنده می‌شوند اما شاید به یادماندنی‌ترین تصویر امشب، میهمانان خارجی برنامه بودند که هاج و واج به مدیرانی چشم دوخته بودند که یکصدا با هم می‌خواندند: «کنار خونه‌ی ما همیشه سبزه زاره، دشتاش پر از بوی گل، اینجا همش بهاره…»
در این برنامه اعضای گروه «پالت» متشکل از روزبه اسفندارمز (کلارینت)، کاوه صالحی (گیتار)، مهیار طهماسبی (ویلنسل)، داریوش آذر (کنترباس) و امید نعمتی (خواننده) به همراهی امین طاهری (درامز)، سردار سرمست (پیانو، آکاردئون و ملودیکا) و اجرای موسیقی پرداختند.

[Group-1]-D8A_8881_D8A_8887-7-images-s

عکس‌ها : آرش عاشوری نیا

این مطلب برای سایت سازباز نوشته شده است و استفاده از آن با ذکر منبع آزاد می‌‌باشد.

ارسال شده به تاریخ 21 اردیبهشت 1394
پیشنهاد سازباز SAAZBUZZ SUGGESTS