کنسرت موسیقى کریستف رضاعى (صحنه و تصویر) EVENTS

کنسرت موسیقى کریستف رضاعى (صحنه و تصویر)

 فرهنگسرای نیاوران – سالن خلیج فارس
 شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ تا یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
ساعت: ۲۱:۰۰
 بها: ۹۰,۰۰۰ و ۸۰,۰۰۰ تومان
خرید بلیت: www.tiwall.com
: بردیا کیارس
: پریسا پیرزاده
: لعیا اعتمادى
: مهرداد عالمى
: سایورى شفیعى
: آرمین قیطاسى
: پریناز حیدرى نژاد
: امیر دارابى

در این کنسرت گزیده‌ای از موسیقی فیلم‌ها و تئاتر “کریستف رضاعی” که از سال ۲۰۰۳ تا امروز نوشته شده اند به اجرا در می‌آیند. برخی از این آثار عبارتند از: موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» (صفی یزدانیان)، «نزدیک‌تر» (مصطفی احمدی)، «سعادت آباد» (مازیار میری)، و موسیقی تئاتر «متولد 1361» (پیام دهکردی).

رضاعی در فرانسه به دنیا آمده و تحصیل کرده اما حدود دو دهه است که برای ادامه فعالیت به ایران آمده است و تجربیات متفاوتی از ساخت موسیقی تبلیغاتی، فیلم، تئاتر و تلفیقی گرفته تا تشکیل آنسامبل باروک و گروه نور را در کارنامه دارد. رضاعی سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین موسیقی را در جشنواره فیلم فجر به خاطر فیلم «نگار» به کارگردانی «رامبد جوان» دریافت کرد. او پیش از این هم کاندید و برنده جایزه بهترین موسیقی متن فیلم شده که برای فیلم‌های «ماهی و گربه»، «در دنیای تو ساعت چند است؟» و «اژدها وارد می‌شود» از طرف خانه سینما، انجمن منتقدین و جشنواره حافظ مرحوم علی معلم بوده است.
این اجرا ترکیبی است از یک کوارتت زهی با نوازندگی بردیا کیارس، پریسا پیرزاده، لعیا اعتمادی و مهرداد عالمی و در کنارآنها، سایوری شفیعی (کلارینت)،  آرمین قیطاسی (فلوت)، امیر دارابی (پیانو) و پریناز حیدری نژاد (گیتار کلاسیک). قابل ذکر است که بخش هایی از این فیلم ها همزمان با نواختن زنده روی پرده پخش خواهند شد.

رضاعی این اجرا را «تصوری فراتر از تصویر» می‌داند: «موسیقی که برای صحنه نمایش یا تصویر نوشته شده، از موضوع این دو واسط الهام می‌گیرد. اما زمانی که واسطه‌ها وجود ندارند و موسیقی اجرا می‌شود، نه تنها یادآور تصویر، بلکه خالق هرگونه تخیل در ذهنِ شنونده – بیننده است: تصوری فراتر از تصویر».

این کنسرت که ساعت ۲۱ روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود به همت سازباز و نشر « م » با حمایت شرکت زرسیما آرا (نماینده لورآل فرانسه در ایران) برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت «تیوال» مراجعه کنند.

saazbuzz2

ارسال شده به تاریخ 6 اردیبهشت 1396
رویدادهای بیشتر MORE MUSIC EVENTS
پیشنهاد سازباز SAAZBUZZ SUGGESTS