کنسرت کوارتت انور براهم EVENTS

کنسرت کوارتت انور براهم

نشر موسیقی هرمس و ترانه شرقی، یکی از مهمترین رویداد موسیقایی زنده تهران را در سال 1394 طی روزهای 31 شهریور و 1 مهررقم خواهند زد.
انور براهم هنرمند 58 ساله تونسی، از مطرح ترین عودنوازان جهان است که نوگرایی او در نواختن این ساز و همچنین در آهنگسازی، سبب شده تا نه تنها از سوی مخاطبان هنردوست بلکه منظر منتقدان نیز جایگاه منحصر به فردی را بدست آورد. براهم پس از گذراندن تحصیلات عالیه در تونس برای کسب تجربیات بیشتر عازم فرانسه شد و خیلی زود با کارگردان صاحب نام تآتر جهان موریس بژار آشنا و برای چند اجرای او آهنگسازی کرد. در همین اوان و در سال 1989 با مانفرد آیشر- تهیه کننده افسانه ای آلمانی تبار در حوزه موسیقی کلاسیک و نوگرا – صاحب شرکت معظم ای سی ام ECM آشنا شد. این آشنایی طی قریب به 25 سال، نه تنها صمیمانه تداوم یافت بلکه حاصل آن انتشار 11 اثر بود که هر یک برگی نو در موسیقی پیش روی جهان را ورق زد.

براهم در سال 1392 برای نخستین با گروه خود به ایران سفر کرد و طی دو شب در تالار وحدت و در قالب بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، هنردوستان و منتقدان را توآما تحت تاثیر قرار داد. استقبال فوق العاده از این کنسرت که بلیط های آن تنها ظرف 3 ساعت کاملاً بفروش رسید نه تنها نشان از مقبولیت اعجاب انگیز موسیقی او داشت بلکه از همه مهمتر نشان از شناخت و آشنایی عمیق هنردوستان ایرانی از رویدادهای موسیقی جهان داشت اتفاقی که انور و اعضای گروهش را نیز شگفت زده کرد.

اکنون، براهم برای دومین بار میهمان موسیقی دوستان ایران خواهد بود که در آن به اجرای آخرین ساخته های خود که سال گذشته در قالب آلبوم Souvenance (یادگار) منتشر شده است، میپردازد.

انور براهم Anouar Brahem (تونس) – عود
فرانسوا کوتوریه Francois Couturier (فرانسه) – پیانو
کلاوس گزینگ Klaus Gesing (آلمان) – کلارینت باس
بیورن مه یر Bjoern Meyer (سوئد) – گیتار باس

برای رزرو با شماره 22221873 تماس گرفته و یا به تارنمای www.3670.ir مراجعه فرمایید.

ارسال شده به تاریخ 23 شهریور 1394
رویدادهای بیشتر MORE MUSIC EVENTS
پیشنهاد سازباز SAAZBUZZ SUGGESTS