کنسرت کوارتت «نیلز پتر مولوار» در تهران EVENTS

کنسرت کوارتت «نیلز پتر مولوار» در تهران

 

پنجشنبه و جمعه ۹ و۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

ساعت: ۲۱:۳۰

تالار وحدت

: نیلز پیتر مولوار
: سامویل روهرر
: سهیل شایسته‌پور
: ادیب قربانی

 نیلز پتر مولوار نوازنده‌ی ترومپت و آهنگساز نروژی، در سبک‌های مختلف از جمله جَز، اَمبیینت، الکترونیک و هاوس می‏‌نوازد و موسیقیِ او عموما ترکیبی از این سبک‌ها می‌باشد.

وی در سال 1997 اولین آلبوم خود را با انتشارات ECM به نام خِمِر (Khmer) منتشر کرد. این آلبوم با استقبال فوق‌العاده‌ای از جانب مخاطبان و رسانه‌ها مواجه شد و پس از انتشار آن مولوار مورد توجه منتقدان، ناشران و اهالی موسیقی قرار گرفت. با توجه به موفقیت‌های آلبوم خِمِر، کمپانی ECM برای اولین بار در تاریخ خود اقدام به انتشار تک‌قطعه‌ای از آلبوم خمِر در قالب یک آلبوم نمود.
نیلز پیتر مولوار در حال حاضر یکی از شناخته‌شده‌ترین نوازندگان ترومپت صاحب سبک در اروپا به شمار می‌رود. وی اجراهای زنده‌ی منحصربه‌فردی دارد و نوای ساز او نماد موسیقی نوردیک (موسیقی شمال اروپا) می‌باشد.

ساموئل روهرر، نوازنده‌ی درامز سوییسی، یکی از نوازندگان نوگرا و صاحب‌سبک در عصر حاضر است. تسلط وی بر سبک‌های مختلف موسیقی و سلیقه‌ منحصر به فردش، او را به یکی از پیشتازان موسیقیِ جَزِ معاصر تبدیل کرده است.

روهرر سابقه‌ی انتشار آلبوم با ناشرانی چون  ECM و Intakt و HatHut و غیره را دارد و خود صاحب انتشارات  arjunamusic records می‌باشد.
سهیل شایسته‌پور نوازنده‌ ویولن سابقه‌ی نوازندگی در ارکستر فیلارمونیک و ارکستر مجلسی تهران را در کارنامه‌ی خود دارد.
او در سال ۱۳۹۲ آنسامبل آدیوس را تشکیل داد و اجراهای موفقی از رپرتوار موسیقی معاصر، تانگو و جَز را با این گروه تجربه کرد، که از جمله‌ی آنها می‌توان به شب پیاتزولا و شب قصه‌گویان اشاره کرد.
وی به همراه آنسامبل آدیوس با ساکسوفونیست مطرح اروپایی اِنزو فاواتا و گیتاریست ایتالیایی مارچِلو پِگین چند اجرا داشته و یک آلبوم در دست انتشار دارد.
ادیب قربانی لیسانس نوازندگی پیانو از دانشگاه هنر تهران و فوق‌لیسانس آهنگسازی از دانشگاه تهران، موسیقی را زیر نظر دلبر حکیم‌آوا، گورگی ساراجیان، ربکا آشوقیان، هوشیار خیام، امین هنرمند، شریف لطفی و علیرضا مشایخی آموخت.
وی به عنوان نوازنده با ارکسترها و گروه‌های مختلفی همکاری کرده که از جمله‌ی آن می‌توان به ارکستر سمفونیک تهران، به رهبری علی رهبری، پروژه‌ی کارمینا بورانا، کر و ارکستر کامه‌راتا، آنسامبل آدیوس، تریوی قصه‌گویان تهران اشاره کرد.
خرید بلیت: www.tiwall.com
ارسال شده به تاریخ 16 فروردین 1395
رویدادهای بیشتر MORE MUSIC EVENTS
پیشنهاد سازباز SAAZBUZZ SUGGESTS