موزیسین‌هایی که از آلبوم‌‌هایشان متنفرند SAAZBUZZ

موزیسین‌هایی که از آلبوم‌‌هایشان متنفرند

برگردان: امیرحسین شهنازی

(Bruce Springsteen | Born To Run (1975

وقتی بروس اسپرینگستین در سال 1975 در حال ضبط کردن این آلبوم بود هر روز از آهنگ‌ها و تنظیم  آن‌ها نا امید‌تر می‌شد و این احساس باعث می‌شد که از آلبوم متنفر شود، این حس تا آنجا پیش رفت که حتی تصمیم گرفت آلبوم را رها کند و آن‌را منتشر نکند.

او درباره‌ی این آلبوم می‌گوید: “وقتی تموم شد؟ ازش متنفر بودم، نمی‌تونستم حتی گوشش کنم” ” فکر می‌کردم، آشغال ‌ترین چیزی هست که تا حالا شنیدم و به شرکت تهیه کننده گفتم که منتشرش نمی‌کنم. بهشون گفتم که از اول شروع می‌کنم و آهنگ‌های جدید ضبط می‌کنم…”

(Jay-z | In My Lifetime. Vol.1 (1997

Jay-z  از دومین آلبومش متنفر است چون معتقد است آن‌را برای اینکه آهنگ‌هایش از رادیو پخش شوند نوشته است نه برای دلش.

او در سال 2009 در مورد آلبوم گفت : “من به اون آلبوم گوش نمی‌دم، فکر می‌کنم گند زدم بهش.” ” آهنگ‌های خوبی هم داره ولی برای اینکه آهنگ‌هایم از رادیو بیشتر پخش بشن خرابشون کردم…نمی‌تونم گوشش بدم و آزارم می‌ده.”

(Foo Fighters | One By One (2002

چهارمین آلبوم استودیویی گروه که در سال 2002 منتشر شد از نظر تجاری برایشان موفقیت آمیز بود. نقد های خوبی نیز از طرف منتقدین گرفت و جایزه‌ی بهترین آلبوم راک سال را برایشان به ارمغان آورد. علی رغم این موفقیت‌ها عضو اصلی گروه “دیو گرول” از این آلبوم متنفر شد چون معتقد بود آن‌ را با عجله ساخته‌اند و اثر ضعیفی است.

دیو گرول در سال 2005 به مجله رولینگ استون گفت: “چهار تا از آهنگ‌های آلبوم خوب بودن ولی هفت تای بقیه رو هیچ وقت تو زندگیم دوباره گوش نمی‌دم. ما تو ساختنش عجله کردیم و باید با عجله هم ازش بگذریم.”

(Eminem|Encore (2004

در سال‌های 2000 امینم درگیری جدی با مساله اعتیادش داشت و آلبوم‌هایی که در سال‌های 2003 تا 2008 و قبل از پاک شدنش منتشر کرد مطمئنا بهترین آثار او نیستند و به خصوص آلبوم سال 2004.

او در مصاحبه با Vibe  در مورد این آلبوم می‌گوید: ” وقتی الان به اون آلبوم نگاه می‌کنم، می‌بینم پر از چیزهای معمولیه.” “وقتی که داشتم اون آلبوم رو می‌ساختم اعتیاد زندگیم رو گرفته بود. یادمه وقتی برای ضبط آلبوم می‌رفتم لوس آنجلس همیشه تو استودیو “های” بودم و قرص‌های زیادی می‌خوردم و در حال سرخوشی آهنگ‌هایی مثل Big Weenie’ and ‘Rain Man’ and ‘A** Like That’ می‌ساختم.”

(Weezer | Pinkerton (1996

این آلبوم نه از نظر تجاری و نه از نظر هنری برای گروه موفقیت آمیز نبود ( و از طرف خوانندگان مجله رولینگ استون به عنوان یکی از بدترین آلبوم های سال انتخاب شد) ولی بعدها برای خودش طرفدارانی پیدا کرد. وقتی بعد از پنج سال و در سال 2001 گروه آلبوم بعدیش به نام  Green Album را منتشر کرد عضو اصلی گروه Rivers Cuomo  از اینکه طرفداران و منتقدان این دو آلبوم را با هم مقایسه می‌کردند خشمگین می‌شد.

او در همان سال به مجله  Entertainment Weekly گفته بود: ” این روزها دردناک ترین چیز زندگیم اینه که می‌بینم گروهی از آلبوم  Pinkerton طرفداری می‌کنن.” “اون فقط یه آلبوم مریض بود. مثل یه منبع اضطراب…نه می‌خوام اون آهنگ‌ها رو دوباره بزنم و نه می‌خوام دوباره بشنوم.”

(Morrissey | Kill Uncle (1991

موریسی، دومین آلبوم شخصی‌اش به نام Kill Uncle را نادیده می‌گیرد. او معتقد است در نوشتن و ضبط این آلبوم به محدودیت های خودش احترام نگذاشته است و آلبومش را در کتاب زندگی نامه اش اینگونه توصیف می‌کند: ” رنگ پریده و بی هویت”

(Oasis | Be Here Now (1997

نوئل گلکر Noel Gallagher گیتاریست و یکی از آهنگسازان و خوانندگان گروه معتقد است که این آلبوم بدترین آلبوم گروه است. و آن‌را اینگونه توصیف می‌کند: ” صدایی از یه سری مرد که تو استودیو “های” هستن و به هیچ چیز اهمیت نمی‌دن. همه آهنگ‌ها واقعا طولانین، شعرها افتضاحن و برای هر میلی ثانیه که لیام (خواننده گروه) چیزی نمی‌خونه یه ریف لعنتی گیتار هست…”

(Drake | Thank Me Later (2010

با اینکه اولین آلبوم این رپر کانادایی برایش موفقیت به همراه آورد ولی خودش معتقد است که آن بهترین کارش در آن زمان نبوده و فکر می‌کند کارش ناقص است و با عجله انجامش داده است.

او در این مورد به لس آنجلس تایمز گفته بود: “اگه بخوام صادقانه بگم از این آلبوم راضی نیستم. مردم آلبوم رو دوست دارن ولی خودم می‌دونم اگر یه کم بیشتر روش وقت می‌ذاشتم بهتر می‌شد.”

(R.E.M | Around The Sun (2004

در سال 2004 گروه R.E.M  سیزدهمین آلبوم استودیویی خود به نام Around The Sun را منتشر کردند. این اولین آلبوم گروه از سال 1988 بود که در فهرست بهترین‌های فروش به جمع ده آلبوم سال نرسید. از طرف منتقدین نیز هم نقدهای خوب و هم نقدهای بد گرفت. گروه هم این آلبوم را دوست نداشتند و آهنگ‌های این آلبوم را در اجراهای زنده اش اجرا نمی‌کردند.

گیتاریست گروه درباره آلبوم گفته بود:”ضبط نهایی برای من گوش دادنی نیست و نمی‌تونم گوشش بدم، صدایی که آلبوم می‌ده مثل اینه که یه سری آدمن که حوصلشون از موزیکی که می‌زنن حسابی سر رفته.”

(The Strokes | Angles (2011

بعد از اینکه گروه در سال 2006 سومین آلبوم استودیویی خود به نام First Impressions of Earth را منتشر کرد، پنج سال طول کشید تا بعد از تورهایشان برای ضبط آلبوم جدید دور هم جمع شوند و در سال 2011 آلبوم Angles را منتشر کنند. آلبوم با موفقیت تجاری روبرو شد و نقدهای متنوعی گرفت.

Julian Casablancas خواننده و عضو اصلی گروه در مصاحبه به مناسبت ده سالگی گروه با Pitchfork  اقرار کرد که: ” خیلی چیزها در آلبوم هست که نباید انجامش می‌دادم…” و گیتاریست گروه هم در تایید او می‌گوید: “ما آلبوم جدید رو مثل این آلبوم ضبط نخواهیم کرد، اصلا راه نداره…این آلبوم واقعا بده…”

منبع: منتال فلوس

ارسال شده به تاریخ 18 آبان 1395
پیشنهاد سازباز SAAZBUZZ SUGGESTS